herb.png
                 
Opcje zaawansowane
wirusbaner.jpg
baner (306×69)
newsletter.png
rodzina-500-plus-min.jpg
Gospodarowanie_odpadami_230x80[1].jpg
katalog firm 2.jpg
oznaczenia-unijne.png
grafika
Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa
Poniedziałek, 16.03.2020

Szanowni Mieszkańcy,


w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa informujemy o zmianach w funkcjonowaniu Urzędu Dzielnicy Rembertów.

Bezpośrednia obsługa klientów w poniedziałki będzie realizowana w godz. 8.00-16.00 a nie jak dotychczas 8.00-18.00. Powyższa organizacja pracy urzędu obowiązuje do odwołania.

BIURO ADMINISTRACJI I SPRAW OBYWATELSKICH i delegatury dzielnicowe
obsługują wyłącznie po uprzednim umówieniu sprawy:

1. wydawanie dowodów osobistych,

2. rejestracja pojazdów fabrycznie nowych – wraz z dowodem opłaty,

3. wydawanie praw jazdy – wraz z dowodem opłaty.

WSTRZYMANE JEST DO ODWOŁANIA ZAŁATWIANIE POZOSTAŁYCH SPRAW
Z ZAKRESU DZIAŁANIA BIURA ADMINISTRACJI I SPRAW OBYWATELSKICH.

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym osoby, które nie dokonają w terminie 30 dniowym rejestracji pojazdu sprowadzonego z kraju Unii Europejskiej albo nie zgłoszą
w takim samym terminie nabycia/zbycia pojazdu nie będą podlegać karze pieniężnej, o której mowa w art. 140 mb Prawo o ruchu drogowym, jeśli nie miały możliwości dokonania takiego zgłoszenia.

W WYDZIALE OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW możliwe jest wyłącznie składanie pism i wniosków. W razie pytań i wątpliowości prosimy o kontakt telefoniczny: 22 44 33 889 lub mailowy: .

Składanie wniosków może się odbywać za pośrednictwem poczty, przez e-PUAP lub podpisem elektronicznym, mailowo: .

Formularze wniosków można pobrać ze strony: www.warszawa19115.pl

Wszystkie płatności obsługiwane są wyłącznie elektronicznie.

Apelujemy do mieszkańców, żeby nie przychodzili do urzędów bez pilnej potrzeby.

Przypominamy, że wiele spraw urzędowych można załatwić elektronicznie, za pośrednictwem tzw. profilu zaufanego (e-Puap). Dokumenty elektroniczne podpisane profilem zaufanym mają moc dokumentu urzędowego. Można więc tą drogą składać oficjalne pisma i wnioski do urzędu.

Jeżeli sprawa nie jest terminowa lub termin jej realizacji jest instrukcyjny – odłóżcie jej załatwienie na później. Jeśli sprawa jest pilna i wymaga wizyty w urzędzie – prosimy o rezerwację terminu wizyty poprzez system rezerwacje.um.warszawa.pl.

Uwaga! W urzędach dzielnic i w biurach wprowadzone zostają specjalne zabezpieczenia.

Załatwiane będą następujące sprawy:
– akty urodzeń i zgonów, śluby w wyjątkowych sytuacjach,
– wydawanie praw jazdy (po uprzednim telefonicznym umówieniu się), wydawanie dowodów osobistych, rejestracja fabrycznie nowych pojazdów,
– opieka nad osobami niesamodzielnymi.

Działać będą:
• Ośrodki Pomocy Społecznej w dzielnicach,
• Domy Pomocy Społecznej,
• Warszawski Ośrodek Interwencji Kryzysowej,
• placówki opiekuńczo-wychowawcze w pieczy zastępczej.

W ograniczonym zakresie będą załatwiane następujące sprawy:
– decyzje administracyjne i czynności z zakresu prawa budowlanego oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
– wnioski o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie specustawy drogowej,
– czynności i decyzje wynikające z prawa geodezyjnego,
– czynności związane z podziałami nieruchomości,
– sprawy z zakresu podatków lokalnych (w tym podatek od nieruchomości),
– sprawy z zakresu ustawy o lasach pozostające w kompetencjach starosty,
– rejestracja osób bezrobotnych.

Ograniczony zakres oznacza, że będzie możliwość tylko złożenia pism i wniosków.

Do odwołania nie będą procedowane następujące sprawy:
– zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
– bezpłatne porady prawne,
– przyjmowanie wniosków o najem lokali komunalnych,
– nowe konkursy dla organizacji pozarządowych na projekty społeczne.

Uwaga! Ze względu na warunki lokalowe (niemożność przeorganizowania pracy) od poniedziałku do odwołania zamykamy siedziby Urzędu Stanu Cywilnego w następujących dzielnicach Warszawy: Ochota, Bielany, Białołęka, Wesoła, Wilanów oraz Wola. Mieszkańcy, którzy chcą załatwić ww. sprawy z zakresu stanu cywilnego, mogą skorzystać z pozostałych siedzib USC w ratuszach dzielnic: Targówek, Praga-Południe, Wawer, Ursus, Ursynów oraz do siedzib USC zlokalizowanych poza ratuszami: na Pradze-Północ przy ul. Kłopotowskiego 1, w Śródmieściu przy ul. gen. Andersa 5, na Mokotowie, ul. Falęcka 10.

Miejski Rzecznik Konsumenta zawiesza spotkania osobiste, wciąż będą jednak udzielane porady pod numerem (22) 44 33 444.

Izba Wytrzeźwień zawiesza przyjmowanie osób nietrzeźwych – jej pracownikom zostaną powierzone zadania związane z zabezpieczeniem potrzeb osób starszych i o ograniczonej mobilności.

Wszyscy mają stosować się do instrukcji Głównego Inspektora Sanitarnego, śledzić wewnętrzne komunikaty a w razie niepokojących zdarzeń natychmiast informować Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się