herb.png
                 
Opcje zaawansowane
wirusbaner.jpg
rodzina-500-plus-min.jpg
baner warszawa wspiera.jpg
baner (306×69)
newsletter.png
Gospodarowanie_odpadami_230x80[1].jpg
katalog firm 2.jpg
oznaczenia-unijne.png
Rok 2021
Czwartek, 01.10.2020

WYNIKI GŁOSOWANIA
Wyniki głosowania dostępne są na stronie:

https://www.app.twojbudzet.um.warszawa.pl


STATYSTYKA GŁOSOWANIA
- Liczba projektów
- Sposób głosowania
- Płeć głosujących
- Wiek głosujących

GŁOSOWANIE

Zdecyduj, na co zostaną wydane pieniądze z budżetu Warszawy - w tym roku to ponad 83 mln zł.

Przejrzyj zgłoszone projekty i wybierz te, które uważasz za ciekawe i potrzebne. Możesz wybrać maksymalnie 15 projektów dzielnicowych w jednej dzielnicy oraz maksymalnie 10 projektów ogólnomiejskich.

Głosowanie trwa od 1 do 15 września 2020 r. Możesz zagłosować elektronicznie przez Internet albo papierowo w urzędzie dzielnicy. Ze względu na obecną sytuację, zachęcamy do głosowania elektronicznego.

GŁOSOWANIE ELEKTRONICZNE

1. Wejdź na stronę app.twojbudzet.um.warszawa.pl.

2. Kliknij przycisk ROZPOCZNIJ GŁOSOWANIE, a następnie wpisz adres email. Na Twoją skrzynkę pocztową przyjdzie wiadomość z linkiem. Kliknij go, żeby rozpocząć głosowanie.

3. Wybierz projekty, na które chcesz zagłosować (dzielnicowe i ogólnomiejskie).

4. Uzupełnij swoje dane.

5. Zagłosuj.

GŁOSOWANIE PAPIEROWE

1. Wydrukuj kartę - karty do pobrania znajdziesz tutaj: https://twojbudzet.um.warszawa.pl/formularze-dokumenty-materialy-do-pobrania. Jeśli nie masz możliwości wydrukowania karty samodzielnie, otrzymasz ją w urzędzie.

2. Przyjdź do urzędu dzielnicy. Zabierz za sobą swój dokument tożsamości - będzie potrzebny do głosowania. Na miejscu będzie również pracownik urzędu, który może Ci pomóc w zagłosowaniu.

3. Wypełnij kartę - postaw X przy projektach, na które chcesz zagłosować (dzielnicowe i ogólnomiejskie).

4. Uzupełnij swoje dane.

5. Oddaj wypełnioną kartę w punkcie głosowania.

WAŻNE

1. Możesz zagłosować tylko raz - internetowo albo papierowo.

2. Nie musisz być zameldowany/a w Warszawie - głosować może każdy mieszkaniec i mieszkanka Warszawy.

3. Nie musisz być pełnoletni/a - głosować możesz w każdym wieku. Jeśli masz mniej niż 13 lat, możesz zagłosować wyłącznie za zgodą rodzica lub opiekuna.

Listę zwycięskich pomysłów poznamy już 30 września. Projekty, które uzyskają najwięcej głosów i zmieszczą się w danej puli zostaną skierowane do realizacji w kolejnym roku.


UWAGA! Zmiana harmonogramu edycji Budżetu Obywatelskiego 2021


W czwartek, 23 kwietnia, warszawscy radni zdecydowali o zmianie harmonogramu obecnej edycji budżetu obywatelskiego. Przedłużono czas na ocenę projektów zgłoszonych przez mieszkańców, a głosowanie zostało przeniesione na wrzesień.

Dlaczego zmieniono harmonogram?

Wprowadzenie w Polsce stanu zagrożenia epidemiologicznego a następnie stanu epidemii oraz liczne zakazy i regulacje wprowadzone przez organy administracji rządowej uniemożliwiają sprawną realizację budżetu obywatelskiego w Warszawie. W obecnej sytuacji pracownikom urzędu trudno przeprowadzić rzetelną ocenę zgłoszonych projektów. Również organizacja głosowania w czerwcu tak, aby przeprowadzić je w sposób bezpieczny dla mieszkańców, wydaje się ryzykownym przedsięwzięciem.

Co się zmienia?

Etap oceny projektów został wydłużony do 24 czerwca br., aby możliwe było przeprowadzenia rzetelnej oceny zgłoszonych projektów. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać odwołania już w dniu ogłoszenia wyników oceny, czyli 24 czerwca br. Rozpatrywanie odwołań od negatywnej oceny projektów, zgodnie z nowych harmonogramem, przypada od 24 czerwca do 14 sierpnia br. Z kolei głosowanie odbędzie się w dniach 1 – 15 września br., a wyniki ogłosimy 30 września br. Pozostałe zasady regulujące przebieg budżetu obywatelskiego w Warszawie nie zmieniły się.


Co z realizacją projektów, które mieszkańcy wybiorą w głosowaniu?

Projekty wybrane w tej edycji będą realizowane w 2021 roku o ile sytuacja formalno-prawna i faktyczna umożliwi ich pełną realizację. Realizacja budżetu obywatelskiego w Warszawie jest obowiązkowa i wynika z zapisów ustawy o samorządzie gminnym. W bieżącej edycji budżetu obywatelskiego na realizację projektów mieszkańców przeznaczono ponad 83 mln zł.

Szczegóły na: www.twojbudzet.um.warszawa.pl

Harmonogram w ZAŁĄCZNIKU na górze strony.


 

7. edycja Budżetu Obywatelskiego – otwarta !

3 grudnia br. w Urzędzie Dzielnicy Rembertów odbyło się oficjalne otwarcie kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego. Ze względu na lokalny charakter wydarzenia, rozmowy o pomysłach do zrealizowania, toczyły się w kameralnej i twórczej atmosferze. Do zabrania ze sobą gotowe były formularze zgłoszeniowe, druki list poparcia dla projektu na rok 2021 oraz informatory, zakładki do książek i liczne ulotki o budżecie obywatelskim.

Serdecznie zapraszamy do składania, do dnia 21 stycznia 2020 r. projektów na poziomie ogólnomiejskim i dzielnicowym w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy, al. Gen. A. Chruściela „Montera” 28. Czyste druki formularzy zgłoszeniowych znajdują się w sali obsługi bezpośredniej mieszkańców.

Osoby do kontaktu:
koordynatorzy ds. budżetu obywatelskiego dla Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy:
- Agnieszka Kamińska
tel. 22 4433845, e-mail:
- Marta Chałupka
tel. 22 4433800, e-mail:

Harmonogram 7. edycji Budżetu Obywatelskiego
• zgłaszanie projektów: od 3 grudnia 2019 r. do 21 stycznia 2020 r.
• ocena zgłoszonych projektów: od 22 stycznia do 6 maja 2020 r.
• odwołania od niedopuszczenia projektów pod głosowanie: od 7 maja do 31 maja 2020 r.
• głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwca 2020 r.
• ogłoszenie wyników głosowania: 16 lipca 2020 r.

Spotkanie otwarcia 7. edycji Budżetu Obywatelskiego

Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców Rembertowa na spotkanie otwarcia nowej edycji Budżetu Obywatelskiego na rok 2021, które odbędzie się 3 grudnia 2019 r. o godzinie 18.00, w sali 012 Urzędu Dzielnicy Rembertów (poziom -1), al. gen. A. Chruściela „Montera” 28.
Przedstawimy zasady i harmonogram Budżetu Obywatelskiego 2021.


Rozpoczęcie 7. edycji Budżetu Bbywatelskiego

Od 3 grudnia 2019 r. mieszkańcy Warszawy znowu będą mogli zgłaszać swoje pomysły do budżetu obywatelskiego! W ramach 7. edycji warszawiacy zdecydują o przeznaczeniu 83 111 363 zł. Dokumentem określającym zasady przeprowadzenia 7. edycji jest, podobnie jak w przypadku poprzedniej edycji, Uchwała Rady m.st. Warszawy z 11 kwietnia 2019 r.

Harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.:

Zgłaszanie projektów: od 3 grudnia 2019 r. do 21 stycznia 2020 r.
Ocena zgłoszonych projektów: od 22 stycznia do 6 maja 2020 r.
Składanie odwołań od oceny negatywnej: od 7 do 13 maja 2020 r.
Rozpatrywanie odwołań: od 7 do 29 maja 2019 r.
Głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwca 2020 r.
Ogłoszenie wyników: 16 lipca 2020 r.

Podział kwoty przeznaczonej na budżet obywatelski na 2021 r.:

Pula ogólnomiejska – 24 933 409 zł
Dzielnica Bemowo – 3 989 345 zł
Dzielnica Białołęka – 3 906 234 zł
Dzielnica Bielany – 4 321 791 zł
Dzielnica Mokotów – 7 147 577 zł
Dzielnica Ochota – 2 742 675 zł
Dzielnica Praga-Południe – 5 900 907 zł
Dzielnica Praga-Północ – 2 160 895 zł
Dzielnica Rembertów – 831 114 zł
Dzielnica Śródmieście – 3 823 123 zł
Dzielnica Targówek – 4 072 457 zł
Dzielnica Ursus – 1 994 673 zł
Dzielnica Ursynów – 4 986 682 zł
Dzielnica Wawer – 2 493 341 zł
Dzielnica Wesoła – 831 114 zł
Dzielnica Wilanów – 1 246 670 zł
Dzielnica Włochy – 1 412 893 zł
Dzielnica Wola – 4 654 236 zł
Dzielnica Żoliborz – 1 662 227 zł

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się